5. pravidlo úspechu ubytovateľa
V minulých dieloch (1. pravidlo úspechu ubytovateľa, 2. pravidlo, 3. pravidlo, 4. pravidlo) sme si povedali, ako pomocou kvalitnej úvodnej fotografii, prehľadného cenníka, pútavého popisu a marketingovej akcii jednoducho upriamite a udržíte pozornosť hostí práve na Vašej prezentácii.
Pri prehľade úspešnosti jednotlivých prezentácii sme zistili zarážajúci fakt. Zo 100 % získaných rezervácií/dopytov mnohí ubytovatelia reálne ubytujú niekedy menej ako 20 %.
S týmto výsledkom súvisí skutočnosť, že pre hostí je vždy je istejšie osloviť viacej ubytovateľov, ako „vsadiť iba na jednu kartu“, ktorá môže zlyhať (v podobe obsadeného termínu). Podľa našich dlhodbobých štatistík hosť zarezervuje priemerne dve ubytovania.
Ako daného hosťa získať si ukážeme ďalej. Ide o jednoduchý trik ako získanú rezerváciu alebo dopyt premeniť na reálnych hostí a získať omnoho viacej hostí.
Malý trik, ktorý vedie k zvýšenému počtu realizovaných pobytov. Najobsadzovanejší ubytovatelia nám prezradili, ako to robia. Nakoľko na stránke hľadá ubytovanie viac než dosť hostí pre každého, rozhodli sme sa s Vami oň podeliť. Tento trik je zároveň aj 5. pravidlom úspechu.
5. pravidlo úspechu znie: Zdvíhajte telefóny, odpovedajte na zmeškané hovory, rezervácie a dopyty najrýchlejšie ako viete.
Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Pretože rovnaká rezervácia/dopyt bola v rovnakom čase poslaná ďalším ubytovateľom. Ak by ste bol Vy hosť a na Vašu rezerváciu/dopyt by zareagovalo napríklad do 5 min. niekoľko ubytovateľov a do niekoľko hodín až tí ostatní. Čakali by ste na tých ostatných (ktorí sa možno neozvú vôbec) alebo by ste si vybrali z tých čo zareagovali hneď?
Dokedy treba reagovať na rezerváciu, aby ste maximalizovali šancu, že záujemcu ubytujete a zarobíte práve Vy?
Ideálne je reagovať hneď a všetko potom je už menej ideálne. Čím neskôr reagujete, tým dávate väčší priestor konkurencii hosťa osloviť. Naopak čím skôr reagujete, tým viac rezervácií premeníte na skutočných hostí.
Ak ste doteraz ubytovali len 20 % zo získaných rezervácií, rýchlejšou reakciou môžete ubytovať a zarobiť 5× viacej.
Aké majú skúsenosti s rýchlosťou reakcie naši najviac obsadzovaní ubytovatelia?
„Predtým som mala dojem, že sú tie rezervácie snáď vymyslené, keď nikto na moje správy nereagoval. Teraz som si vyskúšala, že keď ja reagujem hneď aj reakcia hosťa je okamžitá. Keby ste si hľadali ubytovanie, Vám by sa chcelo odpisovať všetkým 20 ubytovateľom, ktorých ste oslovili , keď ste si už 1 ubytovanie vybrali? Mne rozhodne nie, čas sú peniaze.“
„Myslela som si, že keď som dostala rezerváciu, že som jediná, o ktorú sa klient zaujíma a priznám sa niekedy som si dala na čas, veď človek má aj iné povinnosti, ako odpisovať alebo vyvolávať záujemcom. Pri predlžovaní prezentácie som si urobila rozpis, že koľko ľudí sa hlásilo a koľko som ubytovala. Výsledok ma zarazil. Zo 60 rezervácií a dopytov som realizovala iba 15 za celý rok. Ušlo mi tak niekoľko tisíc eur. Pritom stačí hneď ako príde od Vás SMS zavolať alebo napísať. A tak aj robím. Teraz namiesto 15 realizovaných pobytov je to priemerne 40 a to stojí za tú námahu no nie?.“
To sa naozaj oplatí čo poviete? Reagovať na rezerváciu Vám zaberie iba minútku. Keď budete reagovať obratom, získate zaručene niekoľko násobne viacej hostí a peňazí ako doteraz.
Ďalšiu chybu, ktorú robia aj skúsení ubytovatelia si prečítajte tu.
Želáme úspešný mesiac plný rýchlych reakcii a množstvo premenených rezervácií na reálne pobyty.
Váš úspech je náš úspech.