3. pravidlo úspechu ubytovateľa
V minulých dieloch (1. pravidlo úspechu ubytovateľa, 2. pravidlo) sme si ukázali, ako pomocou úvodnej fotky a cenníka prilákať hostí k Vašej prezentácii. A tiež ako im pomocou prehľadného cenníku poskytnúť tie správne informácie o cene. Prečo sa rozhodnú prísť na pobyt práve k Vám? Čo klientov zaujme a motivuje, aby sa ubytovali práve u Vás?
Už vieme, že klient si pozrie pri jednej návšteve stránky priemerne 5 ubytovaní, z ktorých si vyberie favoritov na základe pekných fotiek a zrozumiteľnej ceny, ktorá je pre neho prijateľná. Predstavte si, že klient už videl Vaše fotky aj ceny a zatiaľ je spokojný. Znamená to, že ste sa dostali do tohto užšieho výberu. Podľa čoho si ďalej vyberie u koho sa nakoniec ubytuje, keď už má vybratých niekoľko objektov, ktoré sú vizuálne aj cenovo porovnateľné?
Keď stojíme v supermarkete a dívame sa na tovar, podobne ako Vaši hostia, najprv pozrieme na obal tovaru, potom na cenu a pokiaľ sme s oboma spokojní pristúpime bližšie. Ak nám vyhovuje iba jeden produkt, rozhodovanie je jednoduché. Čo ak sa nám pozdávajú 2, 3 alebo 5 produktov? Čo nám pomôže rozhodnúť sa iba pre jeden z nich? Ak ste si povedali, prečítame si opis, tak ste trafili do čierneho. Opis produktu nám pomôže vybrať si, čo nám najlepšie vyhovuje.
3. pravidlo úspechu preto znie: Popis objektu píšte atraktívne a zaujímavo pre klienta. Spomeňte región, atraktívne vybavenie a top atrakcie v okolí, kde môže hosť ísť a čo môže zažiť.
Keď ideme na dovolenku, aký je obyčajne náš ciel? Účel dovolenky? Väčšina z nás si chce oddýchnuť, načerpať energiu, len tak vypnúť. Toto je celkom jednoduché dosiahnuť takmer kdekoľvek, niekedy dokonca stačí ostať doma, vypnúť telefón, pustiť si príjemnú muziku alebo pozrieť film. Podľa čoho si teda hostia vyberajú či sa ubytujú u Vás alebo u suseda? Ako sa hovorí: „Koľko ľudí toľko chutí“. Preto odpoveď znie, každý si vyberá niečo iné. Na prvý pohľad to znie frustrujúco. Ak chce každý úplne niečo iné, ako môžeme uspokojiť každého a ako napísať tak opis, ktorý zaujme každého? To je samozrejme veľmi náročné, ak vôbec možné.
Treba si preto položiť 2 základné otázky:
1. Chceme prilákať/ubytovať úplne všetkých hostí na
stránke?
2. Aký hosť je naša cieľová skupina?
Na stránke hľadá ubytovanie vyše dva a pól milióna hostí, je medzi nimi preto viac než dosť pre každé ubytovanie. Prvú otázku si preto určite zodpoviete ľahko. Ako však zistiť, ktorí hostia sú pre Vás tí ideálny? Tak ako klobúk sedí len na určitú veľkosť hlavy aj Vaše ubytovanie je vhodné len pre určitých hostí. Ak sa Vám podarí zistiť, akí to sú, budete ich mať toľko, že budete musieť Váš objekt rozšíriť alebo ich posielať susedom.
V skutočnosti túto odpoveď už poznáte a aj ste takých hostí už určite stretli. Sú to hostia, ktorí sa u Vás ubytovali raz a odvtedy sa k Vám radi vracajú a odporúčajú Vás aj ďalej.
Zamyslite sa na chvíľku, prečo sa im u Vás tak páči, akí sú to ľudia? Aký tip hostí sa k Vám vracia najčastejšie? Majú niečo spoločné, hobby, vek, čokoľvek? Čo si u Vás najviac pochvaľujú, čo obdivujú?
Keď na to prídete a v opise ubytovania budete klásť na to dôraz, zaručene príde takých hostí viac. Ešte raz túto vetu zopakujeme, pretože je kľúčom, ako ubytovávať viac a len takých hostí, o ktorých máte záujem: Klaďte v opise Vášho objektu dôraz na to čo sa hosťom u Vás páči najviac a zaručene ich príde ešte viac a budú Vás odporúčať aj ďalej.
Ak máte pocit, že zaujímavého je u Vás málo, spomeňte si, keď ste Vy niekde po prvýkrát. Zvedavý ste a zaujímavá Vás takmer úplne všetko, každá odlišnosť, ktorú vidíte prvýkrát.
Pamätajte: To čo je pre vás obyčajné môže byť pre druhých výnimočné. Človek je od prirodzenia tvor zvedavý. Preto, keď najbližšie Vaša klientela bude chváliť a rozprávať o tom čo sa im u Vás páči, čo zažili, napnite uši a rovno si to aj zapíšte. Tieto slová budú mať pre Vás cenu zlata, stačí ich použiť v opise Vášho objektu, ktorý zaručene pritiahne ešte viacej takých hostí.
A na čo kladú dôraz v opise naši najlepší ubytovatelia?
„Som si vedomá, že moje ubytovanie je možno jednoduchšie, ako hypermoderné zariadenia z množstvom atrakcií, ale zistila som, že sú hostia, ktorým sa moje zariadenie páči práve také, ako je. Je tu ticho, útulne. V lete krásne vonia príroda, lúky, pasú sa tu ovečky. Pre mňa sú to každodenné samozrejmosti, ale pre niektorých hostí je to prekvapivo, ako výlet do rozprávkového sveta. Smiech.“
„Keď som s ubytovaním začínal, mal som tendenciu porovnávať sa s inými objektmi, ale potom som si uvedomil, že vždy bude nejaké, ktoré je lepšie, ako to moje. Napriek tomu sa vždy našlo zopár takých hostí, ktorým sa u mňa páčilo a kopu takých, ktorí prišli iba raz. Začal som sa zaujímať o tých, ktorí sa radi vracajú, čo sa im páči a podľa toho som si upravil opis. Ako to fungovalo? Mám vy-bookované do roku 2014 a staviam novú chatu. Nie nerobím si srandu, úplne vážne. Odporúčam tento postup každému.“
Tak čo poviete, oplatí sa venovať pozornosť tomu, čo sa hosťom u Vás páči? Sme presvedčení, že áno. Keď zistíte v čom je Vaše ubytovanie pre hostí výnimočné a zdôrazníte to v opise, zaručene príde takých hostí ešte viac.
Ďalšiu chybu, ktorú robia aj skúsení ubytovatelia si prečítajte tu.
Ak by ste pri úprave opisu potrebovali s niečim poradiť, neváhajte nás kontaktovať, radi Vám pomôžeme. Váš úspech je náš úspech.