4. pravidlo úspechu ubytovateľa
V minulých dieloch (1. pravidlo úspechu ubytovateľa, 2. pravidlo, 3. pravidlo) sme Vám dali základné tipy, ako sa vyvarovať najčastejším chýbam, ktorých sa dopúšťajú ubytovalia.
Určite poznáte ten pocit, keď idete do obchodu a poviete si, že kúpite len jednu alebo 2 veci (napríklad chlieb a vajcia) a zrazu pri pokladni stojíte s plným košíkom aj iných vecí. Aj keď nás nikto nemusel prinútiť, predsa sme tie veci kúpili a väčšinou dokonca odchádzame s pocitom dobrej kúpy.
Mnohým z nás to príde úplne bežné, no v skutočnosti je to zámer a šikovnosť obchodu, ktorý nám tieto produkty šikovne „podstrčil“. Ako sa obchodu podarilo predať nám produkty alebo služby, ktoré sme pôvodne vôbec neplánovali kúpiť?
1. Obchod musel na služby nejako upozorniť – niektoré obchody to robia jednoducho tak, že prehodia poradie tovaru a tam, kde bežne nájdeme hrušky sú jablká alebo niečo celkom iné. Niekedy stačí jednoduchá ceduľka, ktorá sa farbou odlišuje od ostatných a preto si ju zaručene všimneme. Účelom jednej aj druhej metódy je upriamiť našu pozornosť na produkt, ktorý nám chce obchod ponúknuť, ideálne aj predať.
2. Produkt nás musí niečím zaujať – niekedy stačí zaujímavý vzhľad alebo výhodná cena. Niekedy nás produkt musí upútať niečím výnimočným, čo sa možno už nebude opakovať, ušetrí nám peniaze alebo ponúkne niečo nové.
Keďže vieme, že aj hostia na našej stránke sa rovnako ako my často radi nechajú prekvapiť niečím novým, zaujímavým alebo výhodným, rozhodli sme sa pomôcť Vám ponúknuť Vaše pekné ubytovanie aj im a preto sme sprístupnili inzeráty hostí z celého Slovenska všetkým ubytovateľom na stránke.
Aby si Vás všimli, stačí reagovať na ich inzerát s Vašou ponukou. Všetky inzeráty sú odteraz sprístupnené. Pokiaľ hostí Vaša ponuka zaujme, máte veľkú šancu, že sa ubytujú práve u Vás alebo využijú Vaše služby v budúcnosti. Takto jednoducho dokážete účinne osloviť a získať ešte viac hostí. Pozor na častú chybu: Niektoré obchody majú tendenciu predať nám úplne všetko, čo je často otravné a časovo veľmi náročné. Spôsob, ako sa predstavíte a zaujmete je preto rozhodujúci.
4. pravidlo úspechu preto znie: Používajte marketingové akcie. Nezabúdajte na ich aktuálnosť. Marketingová akcia je červený text, ktorý sa na stránke nachádza hneď pod názvom Vášho ubytovania (ak Vám červený text chýba, kontaktujte nás, pomôžeme Vám ho doplniť).
Marketingová akcia je niečo ako farebný štítok, ktorý pritiahne zvedavé oči práve na to, čím chcete zaujať. Je to priestor, kde viete zdôrazniť čo hostia získajú navyše, keď sa ubytujú u Vás alebo na čo sa môžu tešiť. Marketingovú akciu môžete kedykoľvek meniť, aby bola stále aktuálna a pútavá. Rovnako, ako my nechceme, aby nám bol ponúkaný úplne každý produkt v obchode alebo služba, ktorá už nie je aktuálna, aj hostia na stránke budú ochotní sa s Vami dať do reči len vtedy, keď bude Vaša ponuka pre nich zaujímavá, výhodnejšia alebo ponúkne niečo čo ešte nezažili.
Ideálne je pobyt ponúknuť a predať. Keby sa Vám to aj hneď v prvom kole nepodarilo, pokiaľ by hostia už mali napríklad zaplatenú zálohu u iného ubytovateľa, tým že ste na seba upozornili, Vaša šanca predať pobyt výrazne stúpla. Rovnako si Vy v obchode radi kúpite neplánovane niečo nové, zaujímavé alebo výhodné, aj títo hostia sa v budúcnosti určite radi u Vás ubytujú alebo informáciu o Vás posunú svojim známym.
Výbornými lákadlami ako na seba upozorniť v marketingovej akcii sú napríklad: sezónna akcia konajúca sa v blízkosti Vášho objektu špecifická len pre daný región alebo ročné obdobie, vybavenosť Vášho zariadenia, ktorá hosťom ponúkne zaujímavé zážitky alebo príjemný relax, atrakcie v blízkosti Vášho okolia, prípadne zaujímavé zľavy na tieto atrakcie a podobne.
Keď sa hostia „prehrabávajú“ objektmi na stránke, marketingová akcia je spôsob, ako im ušetriť čas a informovať o tom najzaujímavejšom o Vás, bez toho aby Vašu prezentáciu vôbec otvorili.
A akú majú skúsenosť s marketingovými akciami naši najlepší ubytovatelia? „Ja si marketingovú akciu mením každé ročné obdobie niekedy aj častejšie, skúšam čo sa chytí. Je to len 1 krátka vetička, ale hostia sa ma často v telefonáte alebo maily, ako prvé pýtajú na to. Vtedy viem, že sa chytila muška na lep. Smiech."
„Spýtam sa Vás takto, keby ste si mali vybrať medzi dvoma zákuskami rovnakej veľkosti a kvality, ale pri jednom z nich by ste za rovnakú cenu dostali navyše chutnú polevu zdarma, ktorý zákusok by ste si vybrali? S polevou alebo bez? Jasné, že s polevou. Rovnako to robím aj ja, nepredávam len objekt, ale vždy aj niečo navyše, lebo viem, že každý chce niečo navyše, každý chce aj tú „polevu“. Smiech."
Ďakujeme za tieto názory. Veľmi zjednodušene povedané, ale za to výstižne čo poviete? Aj Vy by ste si vybrali ten zákusok s polevou? Ja určite. Aktuálna marketingová akcia je skvelý priestor, ako hostí prilákať aj na Vašu „chutnú polevu".
Ďalšiu 5. chybu, ktorú robia aj skúsení ubytovatelia si prečítajte tu.
Držíme palce pri písaní marketingových akcií a prajeme úspešný mesiac.
Váš úspech je náš úspech.