Školenia ubyvateľov Liptov, Orava a Vysoké Tatry
Dňa 2. až 4.4.2014 sme zorganizovali stretnutie ubytovateľov na Orave vo Vitanovej, na Liptove v Liptovskom Jáne a vo Vysokých Tatrách v Štôli. Na týchto školeniach sa zúčastnili najmä členovia UNS. Išlo prevažne o majiteľov chát a menších ubytovacích zariadení.
O týždeň neskôr sme prednášali ešte na školení pre ubytovateľov v Novom Smokovci. Školenia sa konali 9. a 10.4.2014. Účastníci na týchto stretnutiach boli prevažne hoteliéri a majitelia penziónov. Zvyčajne išlo o nečlenov UNS.
Stretnutia hodnotíme veľmi pozitívne a veľa sme sa na nich naučili aj my sami. Spoznali sme do väčších detailov skutočné problémy ubytovateľov.
Prešli sme zaujímavé témy ako napríklad zľavové portály a ich význam pre ubytovateľa. S prekvapením sme zistili, že ubytovatelia ich síce využívajú, ale sú skôr nespokojní s výsledným stavom, kedy musia ceny znížiť. Každopádne my odporúčame vyskúšať. Tak najlepšie každý vie, čo ma pre neho význam.
Zároveň sme prešli aj tému bookingu a ich výsledky. Väčšina ubytovateľov sa zhodla, že im dodávajú najmä zahraničnú klientelu, čo je pochopiteľné. Prevažne však dominuje priamy kontakt o čom svedčia aj naše štatistiky za roky 2012 a 2013.
Špeciálnou témou bolo Ako spoznať kvalitný ubytovací portál. Vysvetlili sme, ako sa vyhnúť zbytočným stratám na výdavkoch do reklamy. Naučili sme ubytovateľov, čo si majú všímať, aby nenaleteli neuveriteľným ponukám, ktoré im chodia takmer na dennej báze. Základom bolo pýtať si návštevnosť z Google Analytics. Vysvetlili sme si 3 podstatné štatistiky:
- Počet návštev
- Počet unikátnych návštevníkov
- Počet zobrazených stránok
Na túto tému pripravujeme video, ktoré spustíme v najbližších dňoch.
Zároveň sme prebrali 10 základných chýb ubytovateľov a ako sa im vyvarovať. Išlo najmä o profesionálne fotografie, doba reakcie na rezerváciu prijatú emailov resp. doba odozvy na zmeškaný hovor. Zoznam všetkých chýb má každý člen UNS po prihlásení do svojho konta.
Predstavili sme aktuálne novinky a služby:
- Web stránky pre našich členov, ktoré získajú zadarmo. Profesionálne emaily a domény stránok.
- Systém na manažovanie objednávok, aby všetko bolo na jednom mieste.
- Profesionálne zhotovenie fotografií ubytovacieho zariadenia ako aj videoprezentácie a 3D prehliadky.
- Vizitky.
- Reklama v Google.
Týmto chceme pomôcť našim ubytovateľom v internetovom marketingu. Chcem im odovzdať naše skúsenosti a veci čo fungujú.
Zároveň sa snažíme zjednodušiť ubytovateľom život a pomôcť im získavať viac hostí ako doteraz. Veríme, že tým 100 účastníkom z posledných 2 týždňov, sa to podarí.
Najbližšie stretnutie bude v máji na južnom Slovensku.
Ohlasy účastníkov:
„Naše dojmy z Vašej prezentácie stránky a školenia boli veľmi pozitívne a náučné, boli sme v príjemnom prostredí a dobre sme sa cítili. Všetky témy nás zaujali a posunuli dopredu. Ďakujeme, budeme sa tešiť na ďalšie stretnutie s Vami.“ Penzion ANNA-Zuberec
„Pan Pavol tak som velmi velmi vdacny ze ste nieco take zorganizovali boli ste super,naozaj podporujem vas,a dozvedel som sa tam velmi dobre informacie plus chcel som vam povedat ze tym krokom ze budete robit aj tie webstranky zadarmo tym znicite konkurenciu,a plus som rad ze mozem byt vasou sucastou lebo budete stale lepsi a lepsi a tesim sa na dalsich a dalsich hosti,plus mam teda aj ja zaujem o tu web stranku zadarmo :)“ Matej Istvanovic
„Potešilo ma , že sa zaujímate o nové trendy v propagácii ubytovaní, že máte víziu o tom akým smerom sa uberať, ako byť lepší ako ostatné stránky s prezentáciami. Prišla mi veľmi vhod ponuka na zhotovenie web stránky, emailu, zhotovenie vizitiek, pretože som o tom uvažovala "sprofesinálniť sa“ ale nenašla som si čas. (Prenajímanie máme v rodine ako prilepšenie k príjmu). Typy na zlepšenie ste posielali aj mailom, priznám sa moc som im nevenovala pozornosť. (znovu ten čas). Mne osobne sa nápad urobiť „stretnutie“ páčil. Som rada, že som Vás spoznala osobne. Predsa je to iný pohľad, môžno aj získanie dôvery, keď viem s kým komunikujem a komu platím za prezentáciu zariadenia." Komorášová
„Pozdravujeme a prajeme príjemný deň. Školenie slnilo moje predstavy, čo sa týka odbornej prednášky a organizácie. V prípade, že budete niečo podobné opakovať prosím o zaslanie pozvánky a informácii. S pozdravom Milan Pitoňák“ Milan Pitoňák
„Moje očakávania školenie splnilo, bola som prvýkrát a chcela som si overiť alebo ujasniť niektoré veci. Zaujali ma aj novinky, ktoré pripravujete, potrebujem dodať ešte nejaké nové fotky, keď to bude aktuálne.“ Túryová
„Z nasho pohladu bolo toto osobne stretnutie uzitocné, prettože objasnilo prakticky vyznam a perspektivu nasej dalsej úcasti v tejto ubytovatelskej prezentácii, a pripravujeme si rozsirenie aj o nas iný novy objekt v kratkej buucnosti. Program bol nastavený pre komplexný prehlad Vasej cinnosti a ponuky spojeny s radami pre klientov , co je OK. Vysledok navstevnosti pre kazdy objekt tak zavisí aj od zapracovania ziskanych informacii do vlastnej prezentacie, co je uz uloha ubytovatela. Tesím sa na dalsiu spolupracu.“ Branislav Grenda