Aký je Váš ideálny klient?
Aký je Váš ideálny klient?
Väčšina ľudí odpovedá, že ten čo zaplatí. S tým sa samozrejme nedá nesúhlasiť. Na druhej strane určite ste zažili aj takých klientov, ktorým by ste sa radi vyhli, aj keby Vám zaplatili dvojnásobnú cenu však? S týmto Vám chceme pomôcť a preto so Vo vašom profile nájdete čiernu listinu všetkých hostí, s ktorými ubytovatelia, ako Vy mali zlú skúsenosť a tak sa im môžete vyhnúť alebo upozorniť ostatných. Poďme sa teraz baviť radšej o Vašom ideálnom klientovi.
Aké sú výhody priťahovania kvalitných klientov namiesto priemerných?
Obaja, Vy aj Váš klient zažijete viac naplnenia pri vzájomnom kontakte od začiatku pobytu až po koniec. Práca s ideálnym klientom je zábavnejšia a produktívnejšia. Ideálny klient Vám neodporuje, ale spolupracuje, oceňuje Vašu snahu a prácu.
Pracovaním s klientmi, ktorí sa k Vám vracajú opakovane Vám pomôže lepšie chápať ich potreby. Tak viete aj Vaše služby prípadne postupne prispôsobovať a vylepšovať, čo vedie k ďalšiemu zvyšovaniu spokojnosti verného klienta. A samozrejme takýto klient Vám prináša aj viac peňazí ako jednorázový hosť, pretože zaňho nemusíte platiť províziu za sprostredkovanie.
Aký je ideálny klient pre Vás?
Množstvo ľudí reaguje, na túto otázku nasledovne: “No hlavne taký, ktorý mi to tu nerozbije”. Je ľahké vymenovať, akého klienta nechceme, ale ak chceme zmenu k lepšiemu je dobré zamerať sa aj na to čo nám prináša pozitívne výsledky, napĺňa nás a dokonca nám robí aj radosť, súhlasíte?
Pripravili sme pre Vás pár príkladov, ako môže taký klient vyzerať. Ideálny klient je taký:
- ktorý je ochotný zaplatiť zálohu vopred a bez reptania
- ktorý ma odporúča ďalej svojím známym, blízkym
- s ktorým sa príjemne komunikuje
- ktorý je s našou cenou spokojný, lebo vidí, že cena ktorú u nás zaplatí, patrične zodpovedá kvalite poskytnutých služieb
- ktorý sa opakovane vracia
- ktorý pozná ľudí podobnej kvality ako je on sám
- ktorý je ochotný si aj priplatiť
Súhlasíte s naším zoznamom alebo by ste tam ešte niečo doplnili?
Prechod z priemerných na kvalitných klientov
Zameranie sa na kvalitných klientov mnohým ubytovateľom úplne transformovalo ich podnikanie a životný štýl, preto sme presvedčení, že vynaloženie úsilia smerom ku kvalite sa skutočne aj Vám oplatí a prináša dlhodobo uspokojivé výsledky nielen po finančnej, ale aj duševnej stránke.
Ako rozpoznať kvalitného klienta od priemerného? 3 základné črty ideálneho klienta:
1. Je taký s ktorým vyslovene radi pracujete - ak ste takých hostí už zažili, skúste Váš marketing zamerať práve týmto smerom. Ak ešte na svojho ideálneho klienta čakáte, spýtajte sa Vašich kolegov ubytovateľov, akých hostí majú oni najradšej a skúste sa nimi inšpirovať, ako sa k im ho podarilo získať
2. Generační klienti - sú to klienti, ktorým môžete ponúkať Vaše ubytovanie, služby a budú sa k Vám roky vracať. Takýto klient Váš často odporúča ďalej alebo k Vám nosí svoje deti a deti ich detí atď :)
3. Solventní klienti - sú klienti, ktorý chápu hodnotu, ktorú Vy ponúkate a sú ochotní zaplatiť viac ako priemerný klient. Úspešný ubytovatelia objavili čaro takéhoto klienta. Namiesto zjednávania ceny dole, ak sa o ich objekt zaujíma viac ľudí, dajú ho tomu, kto ochotne zaplatí viac. A to má úžasné výhody. Ak si vypýtate viac, budete cítiť, že dostávate toľko, koľko si za Vaše služby zaslúžite. Takto budete schopný poskytovať kvalitnejšie služby a urobiť lepší dojem, bez toho aby ste sa cítili využitý.
Ako by sa Vám páčilo, dostávať takýchto hostí pravidelne? Ako na to?
Uplatníme pravidlo vrana k vrane sadá. Hovorí sa, že úspešní ľudia sa radi obklopujú úspešnými a neúspešní neúspešnými, súhlasíte? Túto informáciu vieme krásne využiť, keď natrafíme na nášho ideálneho klienta. Ako? Určite už tušíte, že náš ideálny klient má vo svojich kruhoch ľudí s podobnými kvalitami a tí majú v tých svojich zase ďalších.
Keď ste už Vášho ideálneho klienta získali, ako ho prinútite, aby o Vás povedal aj ľuďom vo svojich kruhoch? Existuje hneď niekoľko spôsobov:
Prvý: Nemusíte robiť nič, sám bude o Vás rozprávať svojím blízkym, je to predsa Váš ideálny klient ;)
Druhý: Trošku mu s tým pomôžte a poproste ho, že ak sa mu u Vás páčilo (s tým, že viete že sa mu páčilo), aby dal o Vás vedieť aj svojím známym, že sa radi o nich postaráte rovnako dobre ako o neho.
Tretí: Navrhnite mu, že za každého nového človeka, ktorého k Vám privedie alebo pošle on, získa jednu noc zadarmo. Ak si zoberie partiu poviem príklad siedmych nových platiacich ľudí, strávi u Vás týždeň zadarmo. Ako by sa Vám páčil takýto návrh, keby ste ho dostali od majiteľa zariadenia, kde ste boli nesmierne spokojný?
Teraz už určite chápete, že na kvalitného klienta sa oplatí zamerať, aj s ním ďalej pracovať, však? Aké máte Vy skúsenosti, ubytujete každého alebo si radšej hostí vyberáte? Natrafili ste už na Vášho ideálneho klienta? Ak áno napíšte nám pod článok, aké to bolo, či to bolo iné, lepšie a ak áno tak v čom. Inšpirujete tak určite aj ďalších.
Tešíme sa na Vaše úspechy
S prianím krásnej úspešnej sezóny
Branislav Bašta